Setelah mengambil AOX selama 10 hari, penglihatan saya mulai pulih sedikit. Kalau dulu saya melihat objek hanya berwarna hitam kini saya sudah dapat melihat warna objek kembali dan kadar gula dalam darah saya semakin turun. Terima kasih Dr. Kamal. - Puan Mariam Ahmad, Pasir Puteh, Kelantan.
Picture
Asia Herbal Biotech (AHB) ditubuhkan pada 21 Jun 2010 dan merupakan syarikat MLM yang menawarkan produk berasaskan Cordyceps kepada masyarakat. Produk keluaran AHB ini didapati mampu menyembuhkan penyakit seperti Kencing Manis, Darah Tinggi, Penyakit Jantung, Kanser, Gout dan beberapa penyakit kronik yang lain. Saya telah diperkenalkan kepada AHB ini oleh seorang kenalan lama dan mencuba produk tersebut. Hasilnya sungguh memberansangkan dimana kesan keracunan akibat disantau pada tahun 2010 makin lama makin berkurangan. Saya kini sihat seperti biasa... Alhamdulillah..

Setelah yakin dengan produk keluaran AHB ini, saya mula memperkenalkannya kepada beberapa orang pesakit yang mengidap penyakit kencing manis, penyakit kulit, darah tinggi, jantung dan gout. Kesemua mereka memberikan feedback yang menggalakkan dan mereka terus membeli produk ini dan memperkenalkan kepada orang lain pula.


Kelebihan yang terdapat pada produk ini ialah keberkesanannya dimana anda boleh melihat kesan produk ini dalam tempoh waktu yang singkat iaitu 10 hari. Saya gembira kerana dipertemukan dengan AHB kerana produknya benar-benar berkesan dan menyebabkan saya mendapat repeat sales yang menggalakkan.

InsyaAllah dalam masa terdekat saya akan memuatnaik video testimoni daripada pengguna produk ini. Kini saya sedang mengumpulkan data untuk tujuan itu.

 
Pada keluaran yang lalu, saya telah menulis mengenai penipuan MLM disini. Seperti yang saya katakan terdahulu MLM merupakan salah satu konsep perniagaan yang terbaik didunia. Apakah masalah sebenarnya? Ikuti selanjutnya.
Picture
Disaat ini, masih ramai yang percaya dengan sistem MLM dan sememangnya ia adalah model perniagaan yang terbaik buat masa ini. Walaupun MLM merupakan model terbaik akan tetapi timbul masalah didalam sistem MLM apabila berlaku salah satu daripada perkara berikut:
  • Pemimpin MLM menipu ahli yang baru masuk.
  • Syarikat tidak mengambil tindakan keatas pemimpin MLM
  • Berlaku penjualan inventori
  • Menggunakan paksaan atau tekanan keatas prospek
  • Barangan tiada kualiti
  • Klaim yang bukan-bukan
  • Gagal membina rangkaian

Begitulah keadaan yang kini dirasai oleh ramai orang, yang ditekan oleh masalah sedia ada seperti kenaikan harga barang, gaji tak cukup dan 1001 macam lagi. Masalah ini menjadi bertambah rumit apabila peserta MLM tadi gagal dalam usaha membina rangkaian untuk menjana pendapatan.

Memang segalanya indah pada mulanya apabila mula-mula menyertai mesyuarat peluang perniagaan (business opportunity meeting), mendengar penceramah yang telah dilatih oleh syarikat untuk meyakinkan orang ramai betapa segala impian mereka boleh dicapai melalui penyertaan didalam syarikat tersebut. Ianya ditambah lagi dengan testimoni atau 'bukti' kejayaan yang ditunjukkan oleh mereka yang telah lama berkecimpung dalam syarikat itu dan motivasi yang hebat yang menyebabkan mereka (prospek) tidak sedar lalu mengeluarkan wang untuk MENCAPAI IMPIAN...

Mereka tidak tahu bahawa, sebelum mereka menyertai dan mula menjual barangan syarikat MLM tersebut, mereka terlebih dahulu telah dijual dengan IMPIAN dan CITA-CITA untuk menjadi KAYA atau BERJAYA.


Mereka juga sebenarnya ditipu dengan kata-kata bahawa MLM merupakan perniagaan yang mudah dan cepat mendatangkan hasil.. "hanya perlu cari DUA orang saja bang" kata upline kepada downline yang baru masuk sehari... Diatas kertas semuanya mudah. Upline hanya perlu membuat lukisan diatas kertas untuk menerangkan bagaimana untuk (dia) menjadi (bertambah) kaya dengan mengajar kita apa yang kita perlu buat untuk menjadi kaya (menjadikan upline kaya adalah...).